Υγραέριο-Φυσικό αέριο

H χρήση του υγραερίου στο όχημά σας (ΙΧ και επαγγελματικό) είναι απολύτως ασφαλής και νόμιμη (ΥΠ.ΑΠΟΦ. 18586/618 20/03/2000). Το κύκλωμα τροφοδοσίας στο όχημα είναι κλειστού τύπου και δεν περνάει από το χώρο επιβατών. Είναι κατάλληλα εφοδιασμένο με ειδικές βαλβίδες ασφαλείας που διακόπτουν την παροχή υγραερίου σε τυχόν διαρροή.
Όλα τα εξαρτήματα είναι δοκιμασμένα στις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εφοδιασμένα με πιστοποιητικά καταλληλότητας.

Τα υπέρ
  • Τοποθέτηση υγραερίου για όλους τους τύπους οχημάτων με βενζινοκινητήρες.
  • Ασφάλεια (100% συγκριτικά με το ντεπόζιτο της βενζίνης), οικονομία και μέγιστη απόδοση.
  • Αυτονομία λόγω δυνατότητας επιλογής καυσίμου (εναλλαγή χρήσης βενζίνης—υγραερίου).
  • Προσιτό κόστος μετατροπής και ελκυστική τιμή αγοράς σε σχέση με τη super και την αμόλυβδη.
  • Γρήγορη και άμεση απόσβεση του κόστους μετατροπής κυρίως για οχήματα μεγάλου κυβισμού που διανύουν αρκετά χιλιόμετρα ημερησίως εντός ή εκτός πόλης.
  • Μειωμένη μόλυνση του περιβάλλοντος σε σύγκριση με άλλα καύσιμα, κάτι που χρειάζεται η πόλη μας επειγόντως.
  • Αισθητά μειωμένη φθορά του κινητήρα.
  • Μεγαλύτερη διάρκεια στα τακτικά σέρβις του οχήματος (λιπαντικά, μπουζί, φίλτρα κλπ.) και μικρότερο κόστος.
  • Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής καταλύτη.
Τα κατά
  • Κατανάλωση χώρου για την τοποθέτηση φιάλης υγραερίου στο χώρο των αποσκευών (εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί στρογγυλή φιάλη στο χώρο της ρεζέρβας).
  • Μη ανεπτυγμένο δίκτυο ανεφοδιασμού οχημάτων (μόνο σε επιλεγμένα σημεία σε όλη την Ελλάδα).

ΥΓΡΑΕΡΙΟ: ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΥΣΙΜΟ!
 
Μετατροπή :: Εγκατάσταση
--------------------------------------------------------------------------------
Η διαδικασία της μετατροπής ενός αυτοκινήτου για να λειτουργεί με αέρια καύσιμα είναι αρκετά απαιτητική και απαιτεί καλή γνώση των συστημάτων αυτοκινήτων εν γένει για την τοποθέτησή του, γι' αυτό πραγματοποιείται από ειδικευμένα συνεργεία.
μετατροπή lpg
 
Τα βασικά μέρη του συστήματος που εγκαθίσταται στο αυτοκίνητο είναι τα παρακάτω:

1) Δεξαμενή
Η μετατροπή του αυτοκινήτου δεν αντικαθιστά το παλιό σύστημα καυσίμου, προσθέτει απλά ένα δεύτερο. Ως αποτέλεσμα, η δεξαμενή υγραερίου θα καταλάβει ένα μέρος του χώρου αποθήκευσης στο αυτοκίνητο, συνήθως στον χώρο αποσκευών. Οι δεξαμενές κατασκευάζονται σε "τορπίλη" ή "ντόνατ" μορφή. Οι τορπίλες δεξαμενές έχουν γενικά μεγαλύτερη χωρητικότητα, αλλά καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στο αυτοκίνητο. Οι δεξαμενές ντόνατ έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν στη θέση της ρεζέρβας του αυτοκινήτου. Είναι μικρότερες δεξαμενές και θα πρέπει να θυσιαστεί η ρεζέρβα. Σε μεγαλύτερα οχήματα, μπορούν να τοποθετηθούν πολλαπλές δεξαμενές για την αύξηση της χωρητικότητας σε λίτρα και παράλληλα της αυτονομίας.

2) Σημείο πλήρωσης
Όταν η δεξαμενή τοποθετηθεί, ένα σημείο πλήρωσης ενσωματώνεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, συνήθως κοντά στο σημείο της βενζίνης ή στο πίσω μέρος του κορμού. Η ιδανική τοποθεσία είναι αυτή που απαιτεί ελάχιστη απόσταση με τις σωληνώσεις για να συνδεθούν με τη δεξαμενή. Οι γραμμές των αερίων καυσίμων είναι σωλήνες χαλκού, οι οποίοι προσφέρουν μια κάποια ευελιξία όταν προσαρμόζονται. Η δεξαμενή πρέπει να είναι συνδεδεμένη με το σημείο πλήρωσης (ή αλλιώς ποτηράκι πλήρωσης), και οι γραμμές πρέπει επίσης να κινούνται κατά μήκος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου μέχρι τον κινητήρα.

3) Βαλβίδα
Μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα εγκαθίσταται στη γραμμή καυσίμων μεταξύ της δεξαμενής και του κινητήρα. Αυτή η βαλβίδα ελέγχει τη μείωση της ροής του αερίου, όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη και όταν ο κινητήρας είναι κλειστός. Έχει επίσης ένα ενσωματωμένο φίλτρο που αφαιρεί κάθε κατάλοιπο που μπορεί να έχει το καύσιμο.

4) Ρυθμιστής πίεσης 
Αναφέρεται επίσης ως αεριοποιητής. Αυτή η συσκευή εκτελεί μία από τις λειτουργίες που χειρίζεται ένα καρμπυρατέρ σε ένα βενζινοκινητήρα - κατά τη χρήση θερμότητας από υγρή φάση του υγραερίου για την αεριοποίηση  σε μορφή αερίου. Ένας άλλος έλεγχος ασφαλείας περιλαμβάνει ένα ηλεκτρικό κύκλωμα που κόβει τη ροή του αερίου, εάν σταματήσει η μηχανή. Ο ρυθμιστής είναι συνήθως μικρότερος από ένα κανονικό καρμπυρατέρ, έτσι η εξεύρεση χώρου στο κινητήρα δεν αποτελεί πρόβλημα.

5) Μίκτης
Το άλλο μέρος της λειτουργίας ενός καρμπυρατέρ είναι να στέλνει σε μίκτη το μείγμα καυσίμου - αέρα στην πολλαπλή εισαγωγή. Ο μίκτης λαμβάνει πληροφορίες από αισθητήρες του αυτοκινήτου ή εγκέφαλο και στη συνέχεια ελέγχει την ποσότητα του αερίου που καταλήγει στη σειρά των κυλίνδρων.

6) Διακόπτης εναλλαγής καυσίμου
Το σύστημα πρέπει στη συνέχεια να έχει καλωδιώσεις στο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου, που θα επιτρέψουν τη λειτουργία της ένδειξης του καυσίμου, καθώς και ο κατάλληλος αυτόματος διακόπτης εναλλαγής καυσίμου αερίου και βενζίνης (ενσωματωμένο στο ταμπλό του αυτοκινήτου). Πρέπει να υπάρχει σύνδεση με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, έτσι ώστε η διαχείριση του καυσίμου σε διάφορες λειτουργίες του κινητήρα να είναι η κατάλληλη .Αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού θα χρειαστούν  ένα ηλεκτρονικό ‘’εξομοιωτή’’. Όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με αέριο, οι εγχυτές (μπεκ) της βενζίνης δεν θα πρέπει να στέλνουν πληροφορίες στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου. Ο εξομοιωτής (emulator) δίνει το κατάλληλο μήνυμα, ώστε ο εγκέφαλος του οχήματος να λειτουργήσει σωστα.

Διαδικασία δήλωσης
Μετά την εγκατάσταση του συστήματος υγραερίου, το συνεργείο που ανέλαβε την εργασία παραδίδει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 προς το ΚΤΕΟ όπου αναφέρεται ότι η μετατροπή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών, συνοδευόμενη από τα πιστοποιητικά των εξαρτημάτων.
 

Πόσο ασφαλές είναι
Η ασφάλεια του συστήματος κατοχυρώνεται μέσα από τα διάφορα εξαρτήματα, τα οποία ενεργοποιούνται όταν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο σύστημα.

Συγκεκριμένα, στην εγκατάσταση περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Σύστημα αυτόματου γεμίσματος, το οποίο διακόπτει την τροφοδοσία όταν η δεξαμενή φθάσει στο 80% της πληρότητάς της.
  • Σύστημα διακοπής της παροχής καυσίμου μόλις σβήσει ο κινητήρας.
  • Δείκτης στάθμης υγραερίου στον διακόπτη ενεργοποίησης του υγραερίου.
  • Βαλβίδα εκτόνωσης για αποφυγή έκρηξης σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο αυξηθεί πολύ η εξωτερική θερμοκρασία.
  • Οι δεξαμενές υγραερίου, σύμφωνα με crash tests, αντέχουν σε μεγαλύτερες παραμορφώσεις από αυτές που υφίσταται ένα όχημα ακόμη και κατά τη διάρκεια της πιο δυνατής σύγκρουσης.
  • Επιπλέον, υπάρχει ειδική βαλβίδα ανακούφισης της πίεσης, η οποία δεν επιτρέπει την έκρηξη της δεξαμενής.
  • Εχουν ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα διακοπής παροχής καυσίμου σε περίπτωση απώλειας της πίεσης ή έλλειψης.

Σημειώνεται ότι τα βενζινοκίνητα οχήματα δεν διαθέτουν τέτοιου είδους αυτοματισμό.

Η προστασία του περιβάλλοντος
Τ ο υγραέριο είναι ένα απολύτως φιλικό για το περιβάλλον καύσιμο. Η χρήση του συντελεί στο να επιτευχθούν οι στόχοι του Πρωτοκόλλου του Κιότο. Το υγραέριο παρουσιάζει ανώτερα επίπεδα απόδοσης συγκριτικά με τα υγρά και στερεά καύσιμα, ενώ υπερτερεί και έναντι του φυσικού αερίου όσον αφορά τις εκπομπές μεθανίου και διοξειδίου του άνθρακα και τις συνολικές εκπομπές οργανικών στοιχείων βελτιώνοντας την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα και προσφέροντας παράλληλα μια αξιόπιστη πηγή ενέργειας για το παρόν αλλά και για το μέλλον.

Πρόσφατες έρευνες αποδεικνύουν ότι το υγραέριο εκπέμπει 15%-27% λιγότερα γραμμ./χλμ. αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τη βενζίνη. Η χρήση υγραερίου αποδεδειγμένα προσφέρει σημαντική μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων (CΟ2, CΟ, ΝΟx). Τα επίπεδα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα είναι πολύ κατώτερα σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, ενώ και τα οξείδια του αζώτου παρουσιάζονται σχεδόν 30 φορές χαμηλότερα σε σχέση πάλι με τα συμβατικά καύσιμα. Τα καυσαέρια που εκπέμπονται από την καύση του πετρελαίου και του μαζούτ περιέχουν επίσης μονοξείδιο του άνθρακα (CΟ), διοξείδιο του θείου (SΟ2) και αιθάλη (αιωρούμενα σωματίδια). Το υγραέριο δεν περιέχει βαρέα μέταλλα που συναντάμε στα υγρά παράγωγα του αργού πετρελαίου (ντίζελ και μαζούτ), όπως ο ψευδάργυρος (Ζn), ο μόλυβδος (Ρb), το βανάδιο (Vn) και το νικέλιο (Νi).
Σε υψηλές θερμοκρασίες καύσης αυτές οι ουσίες ευθύνονται για την οξείδωση των μετάλλων (σε λέβητες, σωληνώσεις κτλ.), ενώ είναι βλαβερές και για το περιβάλλον και για τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παρουσιάζουν εφάμιλλα ποσοστά εκπομπής με τα υγραεριοκίνητα, υστερούν όμως σημαντικά στις εκπομπές αιωρουμένων σωματιδίων, όπου έχουμε ως και 30 φορές αυξημένα επίπεδα εκπομπής σε σχέση με το υγραέριο.

Τι είναι το υγραέριο για το αυτοκίνητο
Το LΡG (Liquefied Ρetroleum Gas- υγροποιημένο αέριο πετρελαίου) είναι το μείγμα από προπάνιο (C3Η8) και βουτάνιο (C4Η10), το οποίο χρησιμοποιείται ως καύσιμο για κινητήρες.
Τα συστατικά του LΡG είναι οι οργανικές υδρογονανθρακικές ενώσεις από την ομάδα αλκανίων, τα οποία είναι άχρωμα, άοσμα και εύφλεκτα γκάζια. Το LΡG συμπιέζεται και αποθηκεύεται σε υγρή μορφή.
Δεν χάνει και δεν αλλάζει με τον καιρό τις ιδιότητές του, δεν χάνει το άρωμά του και δεν αλλάζει κατάσταση.
Θα παραμείνει χαμηλός ο φόρος λέει η ΕΕ

ΟΙ ΤΙΜΕΣ του υγραερίου ακολουθούν τις διακυμάνσεις του αργού πετρελαίου και υπολείπονται σταθερά των τιμών της αμόλυβδης τόσο λόγω του χαμηλότερου κόστους παραγωγής του όσο και λόγω της χαμηλότερης φορολογίας που επιβάλλεται.

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης (ΕΦΚ) της απλής αμόλυβδης ανέρχεται στα 670 ευρώ ανά χίλια λίτρα, ενώ στο υγραέριο κίνησης διαμορφώνεται στα 125 ευρώ. Στην ΕΕ υπάρχει, πάντως, η απόφαση ο ΕΦΚ στο LΡG να παραμείνει χαμηλός ως κίνητρο, μια και το καύσιμο είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

ΣΥΜΦΩΝΑ με το άρθρο 45 του Ν. 2773/99 (ΦΕΚ Α΄ 286/22.12.1999) και την ΥΑ 18586/698/29.3.2000, επιτρέπεται στην Ελλάδα η υγραεριοκίνηση όλων ανεξαιρέτως των οχημάτων. Ολα τα εξαρτήματα που θα χρησιμοποιηθούν πρέπει να πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και να διαθέτουν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά. Το συνεργείο στο οποίο θα γίνει η διασκευή πρέπει να είναι αμιγώς συνεργείο συντήρησης, επισκευής και τοποθέτησης συσκευών αερίου στα οχήματα. Η εργασία πρέπει να γίνεται από μηχανικό που έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου.

- ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ πρέπει να είναι πιστοποιημένο για εργασίες υγραερίου. - Τα συστήματα υγραερίου επιβάλλεται να πληρούν τα ευρωπαϊκά προαπαιτούμενα.

- Ο τεχνίτης πρέπει να διαθέτει αντίστοιχο πιστοποιητικό. Τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται επιβάλλεται να φέρουν την πιστοποίηση της ΕΕ.

- Ολες οι τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να τηρούνται κατά γράμμα.

Για ένα μέσο επιβατικό αυτοκίνητο η δαπάνη για προσθήκη εξοπλισμού καύσης υγραερίου συνήθως κυμαίνεται από 1.300 ως 2.000 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο. Σε γενικές γραμμές, το κόστος είναι κυμαινόμενο και εξαρτάται από τον κυλινδρισμό και την ιπποδύναμη του οχήματος. Μπορεί να φθάσει ως και τις 3.000 ευρώ για ένα οκτακύλινδρο ΙΧ. Σε αρκετές περιπτώσεις και ειδικά σε επαγγελματικά οχήματα, ανάλογα με τη χρήση του αυτοκινήτου, η απόσβεση της τοποθέτησης του kit γίνεται στο πρώτο εξάμηνο, ενώ συνήθως ο χρόνος που απαιτείται δεν ξεπερνά το ένα έτος.


ΠΡΟΣΦΟΡΑ

ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΠΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ ΑΠΟ 650,00€

στη τιμη δεν συμπεριλαμβανετε φπα.

 

πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για μεγέθυνση


 
 
 
 
 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Auto Repair Service ΕΠΕ
Περικλέους 37,
Περιστέρι, 12137
Τηλ.: 210 - 5055595 , 210-5011180
Fax: 210 - 5062500
Ε-mail: info@bosch-souflas.gr